Analýzy 2022

Kapacity a naplněnost veřejných základních škol

Miroslav Hřebecký, Silvie Rita Kučerová, Petr Meyer

Ukrajinské děti jsou příležitostí, jak zlepšit podporu vícejazyčných žáků v ČR

Kristýna Titěrová

Nedostatek učitelů zvláště přírodovědných oborů je problém, který je nutné řešit soustavou opatření

Jan Zeman

Školní připravenost není otázkou pouze dítěte a rodiny. Podmínky pro vzdělávání musí přizpůsobit i škola

Kateřina Lánská

Analýzy 2021

Kvalita školy: V půlce cesty mezi vymezením a uvedením do praxe

Karel Gargulák

Volání po školních psycholozích? Vytvořme už konečně systém dostupný každé škole

Karel Gargulák

Přijímací řízení: vybíráme správně?

Miroslav Hřebecký

Učňovské školství jako magnet na nerovnosti a studijní neúspěch. Máme šanci to změnit?

Jan Zeman

Revize kurikula: Pouhé škrtání učiva nezlepší kvalitu našich škol

Štěpán Kment

Analýzy 2020

Školy jsou už v digitálu. Technologie mohou zlepšit vzdělávání po covidu

Štěpán Kment

Testování a zkoušky ve školství: jak fungují a co způsobují

Jiří Münich

Žáci, na které jsme zapomněli, potřebují jiné odborné školy a celoživotní profesní vzdělávání

Karel Gargulák

Školy a ministerstvo potřebují provázat. Pomoci může nová úroveň vzdělávacího systému

Miroslav Hřebecký

Víme, jak dobře připravovat učitele, ale pořád to systémově neděláme

Karel Gargulák