30. června 2020
Známky jako zpětná vazba nestačily. Apely na formativní hodnocení byly vyslyšeny
Formativní hodnocení během distanční výuky tematizoval ministr Plaga, neziskové vzdělávací organizace i někteří učitelé. Jedním z hlavních argumentů bylo, že pokud není učitel schopen žákům na dálku předat konstruktivní zpětnou vazbu k jejich práci, známky to nenahradí. S dětmi se navíc často učili rodiče, takže by známky nezrcadlily znalosti dětí. Formativní hodnocení umožňuje žákům lépe než to sumativní pochopit, jak na tom jsou a v čem a jak se mohou zlepšit. Na některých školách se během distanční výuky začalo praktikovat a je šance, že setrvá i po znovuotevření škol. Když výzkum PAQ Research porovnával stav vzdělávání na jaře a v listopadu, dle odpovědí rodičů bylo na jaře 21 % žáků hodnoceno slovně alespoň několikrát týdně. Na podzim to bylo dvakrát tolik, 43 % žáků.