![](https://i0.wp.com/audit.eduin.cz/wp/wp-content/uploads/2020/02/9394.jpg?w=1200)
Strategie 2030+, Dlouhodobý záměr 2019-2023, řízení a koordinace vzdělávací politiky a vzdělávacího systému v ČR
Klíčovým tématem pro rok 2020 je příprava nové Strategie vzdělávací politiky do roku 2030+, jako dokumentu definujícího cíle a směřování vzdělávací politiky do ČR.
Přečíst →
![](https://i0.wp.com/audit.eduin.cz/wp/wp-content/uploads/2020/02/46088679051_7fc25f57f8_c.jpg?w=1200&ssl=1)
Reforma financování regionálního školství: Implementace a využití významné změny k navýšení a zacílení prostředků směřovaných do školství
Od 1. ledna 2020 fungující nový systém financování regionálního školství vytváří zcela nové příležitosti pro navyšování celkového objemu veřejných prostředků směřovaných do školství a financování klíčových opatření vzdělávání politiky.
Přečíst →
![](https://i0.wp.com/audit.eduin.cz/wp/wp-content/uploads/2020/02/42217602874_dd98365541_c-1.jpg?w=1200)
Proměna cílů a obsahu vzdělávání: Nastartování postupné proměny vzdělávání v ČR
Komplexní vymezení a revize stávajícího kurikula, které bude nově psáno přímo pro učitele a nabídne jim potřebnou oporu pro proměnu pedagogických strategií a dosažení cílů vzdělávání, je klíčovým tématem pro nastartování změn ve vzdělávacím systému.
Přečíst →
![](https://i0.wp.com/audit.eduin.cz/wp/wp-content/uploads/2020/02/62134946_2780870348595402_3281753488324820992_o-1024x683.jpg?resize=1024%2C683)
Budoucnost “testování” a ověřování výsledků vzdělávání v ČR?
Na nově vymezené cíle a obsah vzdělávání, které by měly stavět na kompetenčním modelu, musí navázat i proměna způsobů jeho ověřování, ať se bude jednat o jednotnou přijímací zkoušku na maturitní obory středních škol, společnou část maturitní zkoušky či jiné způsoby ověřování výsledků žáků.
Přečíst →
![](https://i0.wp.com/audit.eduin.cz/wp/wp-content/uploads/2020/02/60433004_2744807148868389_481644839528562688_o-1024x683.jpg?resize=1024%2C683)
Pedagogičtí pracovníci: Od výběru po konec kariéry učitelů a ředitelů škol
V roce 2020 je nutné provést první kroky ke kompletní proměně výběru, přípravy a především zajištění podpory učitelů a ředitelů škol po celou jejich profesní dráhu.
Přečíst →
![](https://i0.wp.com/audit.eduin.cz/wp/wp-content/uploads/2020/02/60822289_2759617020720735_5146134663361724416_o-1024x682.jpg?resize=1024%2C682)
Společné vzdělávání, školské a komplexní školní poradenství, školská sociální práce
Podpora žáků se musí v následujícím období zaměřit na ty, kteří pocházejí ze složitého rodinného prostředí s nízkým socioekonomickým statusem či na žáky s jinou etnicitou a odlišným mateřským jazykem.
Přečíst →
![](https://i0.wp.com/audit.eduin.cz/wp/wp-content/uploads/2020/02/37710680614_7ca41b3c4d_c.jpg?w=1200)
Střední článek podpory: Zahájení realizace nejdůležitějšího opatření S2030+
V důsledku decentralizace vzdělávacího systému není možné efektivně realizovat vzdělávací politiku a poskytovat školám podporu. To vše by mohly změnit vytvořené nové střední články podpory.
Přečíst →
![](https://i0.wp.com/audit.eduin.cz/wp/wp-content/uploads/2020/02/42221737184_1ac8aa0284_c.jpg?w=1200)
Struktura vzdělávacího systému v ČR: Vzdělávání jako celoživotní proces a záruka spravedlivých šancí na kvalitní život
Struktura vzdělávacího systému musí přestat podporovat segregaci a diferenciaci žáků a musí všem poskytnout rovné šance na kvalitní vzdělání. Střední a vysoké školství se musí proměnit a připravit na novou roli institucí poskytující vzdělávání po celý život každého jednotlivce.
Přečíst →
![](https://i0.wp.com/audit.eduin.cz/wp/wp-content/uploads/2020/02/41125668970_126773bb87_c.jpg?w=1200)
Vliv mimoškolního vzdělávání na školství: školy mohou velmi rychle ztrácet smysl, co s tím?
Dlouhodobým cílem vzdělávací politiky by měla být a musí být snaha o maximální propojení formálního a mimoškolního – neformálního a informálního – vzdělávání.
Přečíst →
![](https://i0.wp.com/audit.eduin.cz/wp/wp-content/uploads/2020/02/Volby_2017_-_sada_hlasovacích_lístků_JMK_3568-1024x731.jpg?resize=1024%2C731)
Krajské volby 2020: Vzdělávání jako zanedbané téma regionální politiky a role krajů v další profilaci oborové struktury středního školství
Krajské volby rozhodnou o cílech, podobě a naplňování vzdělávacích politik zřizovatelů středních škol. Je žádoucí, aby byly v souladu se strategickými cíli na národní úrovni.
Přečíst →