7. března 2022
ČŠI vydala publikaci Ucelený systém indikátorů spravedlivosti na úrovni školy
Publikace popisuje 11 indikátorů, podle nichž lze spravedlivost ve vzdělávání měřit. Indikátory jsou organizovány do čtyř dimenzí: 1) vzdělanostní a ekonomická úroveň regionu, 2) míra ohrožení chudobou a sociálním vyloučením, 3) podíl žáků ohrožených školním selháním a 4) sociálně-ekonomický a kulturní status žáků školy.
Přehled indikátorů: vzdělanostní index, index socioekonomického statusu, průměrný příjem fyzických osob, podíl dětí narozených matkám s nejvýše základním vzděláním, podíl příjemců státních dávek, výskyt sociálně vyloučených lokalit, podíl žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami, podíl žáků opakujících ročník, podíl žáků předčasně ukončujících povinnou školní docházku, podíl žáků nenastupujících do středního vzdělávání a podíl žáků-cizinců. Připojen je také souhrnný indikátor průměrného sociálně-ekonomického statusu žáků školy na základě připraveného a ověřeného nástroje pro sběr dat ve školách.
Zdroje
- ČŠI - Ucelený systém indikátorů spravedlivosti na úrovni školy