Po absolvování učitelských oborů významná část absolventů nepokračuje do škol, což způsobuje nedostatek nových učitelů

Školní rok 2018/2019 charakterizovalo pouze zhruba 3,7 % začínajících učitelů, tj. 2,25 % absolventů pedagogických oborů a 1,45 % absolventů doplňujícího studia. Takové počty jsou pro přirozenou obnovu nedostačující. Nejvyšší podíl začínajících učitelů vykazuje Jihomoravský kraj (4,5 %), nejnižší Karlovarský kraj (2,1 %). V případě mateřských škol je podíl začínajících učitelů 6,0 %, na 1. stupni základních škol 3,4 %, na 2. stupni základních škol 3,6 %, u středních škol 2,2 %. Pozoruhodná je také nespokojenost začínajících učitelů, které se věnujeme v sekci Slabiny.

1 komentář u „Po absolvování učitelských oborů významná část absolventů nepokračuje do škol, což způsobuje nedostatek nových učitelů“

  1. Je možné, prosím, vložit link na citovaná data? Možná je nepřesné nazvat titulek „významná část“, když nevíme jaká? Pokud vím, zatím nebyl realizován reprezentativní výzkum. Různé ankety si realizují samotné fakulty nebo vysoké školy. Prezentace dat je založena na podílu začínajících učitelů v systému. Postrádám relaci mezi tímto podílem a prezentovanou „skutečností“, že významná část absolventů nepokračuje do škol. Víme, jaký by měl být poměr začínajících učitelů?
    Uváděná data prezentují podíl začínajících učitelů v systému, není uvedeno odkud pochází, ale nadpis evokuje zcela jinou realitu. Přijde mi to trochu manipulativní a ptám se proč?

Napsat komentář